Moja wiedza i doświadczenie oraz odpowiednie podejście do pacjenta pozwala na przeprowadzenie trafnej diagnozy i wdrożenie odpowiedniego, indywidualnego toku pracy nad poprawną wymową. W pracy opieram się na sprawdzonych metodach. Wciąż poszukuję też nowych metod, dostosowanych do wymagań pacjentów z rzadkimi wadami bądź zaburzeniami mowy.
Terapia wad wymowy:
Seplenienie (sygmatyzm) – dziecko nieprawidłowo wymawia głoski : s, z, c, dz, ś, ź, ć dź, sz, ż, cz, dż. Rotacyzm – nieprawidłowa realizacja głoski r.
Kappacyzm – nieprawidłowa wymowa głoski k.
Gammacyzm – nieprawidłowa wymowa głoski g.
Mowa bezdźwięczna – Osoba nie potrafi wymawiać głosek dźwięcznych, zastępuje je bezdźwięcznymi odpowiednikami. Np. zamiast b mówi p, zamiast d mówi t.
Lambdacyzm – nieprawidłowa realizacja głoski l.
Mowa nosowa – głoski ustne wymawiane są jak nosowe (nosowanie otwarte) lub głoski nosowe wymawiane są jako ustne. (nosowanie zamknięte).
Rehabilitacja mowy w:
Afazji – gdy utrata zdolności mowy nastąpiła wskutek ogniskowych uszkodzeń mózgu. Wskutek udaru, wylewu, urazu czaszkowego.
Dyzartrii – wynika z dysfunkcji aparatu wykonawczego (języka, podniebienia, gardła, krtani). Najczęściej dyzartria spowodowana jest uszkodzeniem mięśni, nerwów czaszkowych, jąder nerwów czaszkowych, dróg korowo – jądrowych, układu pozapiramidowego.
Jąkaniu – Zaburzenie płynności mowy. Objawia się najczęściej niezamierzonym przerywaniem wypowiedzi słownych „zacinaniem się”, powtarzaniem wypowiedzi, zniekształcaniem słów i sylab. W przypadku jąkania może wystąpić logofobia – lęk przed mówieniem. Rozwojowa niepłynność mowy, masaże logopedyczne, terapia mowy w autyzmie, mutyzmie, Zespole Downa, Zespole łamliwego chromosomu X i inne.
Terapia Neuroflow – Aktywny Trening Słuchowy
(Metoda autorska dr hab. n. med. Andrzeja Senderskiego) Interaktywny trening wyższych funkcji słuchowych dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego.
Często spotykamy dzieci, które zachowują się tak, jak gdyby nie słyszały, a badanie słuchu fizycznego wychodzi prawidłowe. Problem leży w nieprawidłowym przetwarzaniu bodźców słuchowych do mózgu (Niedosłuch centralny). Jeśli Twoje dziecko ma trudności w: skupieniu uwagi, nauce czytania, pisania i języków obcych, ze rozumieniem mowy w szumie i hałasie, ze rozumieniem dłuższych, bardziej złożonych poleceń i wypowiedzi ustnych, prosi często o powtórzenie pytania, często sprawia wrażenie nieobecnego, chorowało na przewlekłe, wysiękowe zapalenie ucha środkowego, ostre zapalenie ucha, lub miało przerost III migdałka gardłowego SKONSULTUJ SIĘ KONIECZNIE ZE MNĄ!
Dokładny adresu dojazdu:
Ulica: | Bytomska 12 |
Numer budynku: | 12 |
Kod pocztowy: | 41-250 |
Miejscowość: | Czeladź |
Gmina: | Czeladź |
Powiat: | będziński |
Województwo: | śląskie |
Numery telefonów:
692 436 583